خبرگزاری کار ایران

تیلرسون:

آمریکا مسئولیت درز اطلاعات حمله منچستر را بر عهده می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۱۶۲

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور مسئولیت افشای اطلاعات مربوط به تحقیقات در خصوص حمله تروریستی منچستر را می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد کشورش مسئولیت کامل افشای اطلاعات مربوط به تحقیقات در خصوص حمله تروریستی به سالن کنسرت «آرینا» در شهر منچستر را بر عهده می‌گیرد.

وی که در پی افزایش تنش میان لندن و واشنگتن به دلیل افشای اطلاعات مربوط به تحقیقات در رابطه با حمله تروریستی شهر منچستر و توقف روند تبادل اطلاعات بین دو کشور به انگلستان سفر کرده است، تصریح کرد که دولت آمریکا مسئولیت افشای اطلاعات مربوط به تحقیقات نیروهای امنیتی انگلیس در خصوص حمله تروریستی منچستر را می‌پذیرد.

وی در کنفرانس خبری با «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا پس از امضای دفتر یادبود قربانیان منچستر تصریح کرد: این اتفاق تاثیری بر روابط حسنه میان لندن و واشنگتن نخواهد گذاشت.

تیلرسون در ادامه ضمن بیان مواضع قاطع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در خصوص محکومیت این واقعه تصریح کرد که وی مصرانه در پی تعقیب و دستگیری کسانی است که مسئول افشای این اطلاعات بوده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «خواهان عدالت هستیم و افراطژ‌گرایان و تروریست‌ها را بیرون خواهیم کرد. همان‌گونه که ترامپ در نشست ریاض گفت، آن‌ها را منزوی کرده و از روی زمین محو خواهیم کرد.»

جانسون نیز ضمن قدردانی از سفر تیلرسون به انگلیس اعلام کرد دو کشور در کنار یکدیگر برای دفاع از دموکراسی و حاکمیت قانون می‌ایستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز