خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۶۵

پیشرفت‌های جدید پاریس و واشنگتن در توافق آب‌و هوایی، درخواست وزارت خارجه سوریه از سازمان‌های بین المللی برای جلوگیری از کشتار شهروندان سوری توسط ائتلاف آمریکایی، تبریک رمضان توسط دبیر کل سازمان ملل، توئیت جدید رئیس‌جمهوی آمریکا، درخواست یکی از احزاب آلمانی برای ممنوعیت حجاب در این کشور، نجات ده‌ها پناهجو در سواحل تونس توسط گارد ساحلی این کشور، گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و آمریکا و اعلام آمادگی رهبر حزب کمونیست روسیه برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری از مهمترین رویدادهای جهان به شمار می‌روند

به گزارش ایلنا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد در گفت‌وگوها با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود درباره توافق آب و هوا پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم.

- وزارت امورخارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل  و رئیس شورای امنیت این سازمان، خواستار پایان دادن به فعالیت ائتلاف آمریکایی و کشتار شهروندان خود از سوی این ائتلاف در سوریه شد.

- «آنتونیوگوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در یک پیام ویدیویی، حلول ماه مبارک رمضان را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ارسال پیام جدید در صفحه توئیتر خود که به نظر می رسد اشاره به قرارداد تسلیحاتی اخیر با عربستان سعودی باشد، نوشت: «صدها میلیارد دلار را از خاورمیانه به آمریکا بازگرداندیم و این یعنی اشتغال!»

- یکی از سیاستمداران حزب «آلترناتیو برای آلمان» اعلام کرد نه تنها برقع، بلکه روسری هم باید در اماکن عمومی آلمان ممنوع شود.

- یک مقام مسئول در سازمان هلال احمر تونس اعلام کرد: ارتش تونس، ۱۲۶ پناه‌جو از جمله هفت زن باردار را که تصمیم داشتند از کشورهای جنوبی قاره آفریقا از طریق سواحل لیبی عازم ایتالیا شوند، در نزدیکی سواحل تونس نجات داده است.

- «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود اعلام کرد عاملان حمله روز جمعه به مسیحیان قبطی در استان المنیا در جنوب مصر در لیبی آموزش دیده‌اند.

- « گنادی زوگانف» رهبر حزب کمونیست روسیه برای نامزدی هفتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعلام آمادگی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز