خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

یمن در مسیر فروپاشی کامل قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۶۳

هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد با اشاره به بحران شدید امنیت غذایی در یمن، هشدار داد اکنون این کشور جنگ‌زده با فروپاشی کامل روبه‌روست.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «استفان اوبراین» هماهنگ کننده ارشد امور انسان‌دوستانه سازمان ملل، سه‌شنبه در اظهاراتی در شورای امنیت، هشدار داد که یمن در معرض بزرگترین بحران امنیت غذایی در جهان قرار دارد.

اوبراین تصریح کرد، ۱۷ میلیون نفر در یمن به غذا نیاز دارند، از جمله شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که در معرض قطحی هستند.

این مقام سازمان ملل گفت: «در حالی‌که جهان نظاره‌گر است مردم یمن به محرومیت، بیماری و مرگ محکوم شده‌اند.»

وی هشدار داد که جنگ در یمن، این کشور را در مسیر فروپاشی کامل اجتماعی، اقتصادی و نهادهای بنیادین قرار داده است.

هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد همچنین خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به رنج‌های مردم یمن شده است.

عربستان سعودی در ژوئن 2015 با تشکیل ائتلافی متشکل از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگ گسترده علیه یمن را به بهانه حمایت از «عبدربه منصورهادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور، آغاز کرد.

همزمان، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن متذکر شده است، جنگ و خونریزی همچنان دریمن ادامه دارد و اکنون نیروهای وفادار به منصور هادی می‌کوشند تا بندر حدیده و شهر تعز را تصرف کننند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد از شورای امنیت خواسته است تا فورا برای توقف جنگ در یمن اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز