خبرگزاری کار ایران

پارلمان کره‌جنوبی به نخست‌وزیر پیشنهادی رأی اعتماد داد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۸۴

پارلمان کره‌جنوبی به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور برای تصدی پست نخست‌وزیری رأی‌ اعتماد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پارلمان کره‌جنوبی «لی ناک یون» که به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری از طرف «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی معرفی شد را تایید کرد.

لی ناک یون از نمایندگان سابق پارلمان کره‌جنوبی و فرماندار استان «جئولا» بوده است که به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری توسط مون جائه این معرفی شده بود.

لی ۶۵ ساله توانست با کسب ۱۶۴ رأی از مجموع ۱۸۸ رأی، به عنوان نخست‌وزیر کره‌جنوبی منصوب شود. پارلمان کره‌جنوبی ۲۹۹ نماینده دارد که ۱۸۸ نفر از آن‌ها در رأی‌گیری امروز شرکت داشتند.

همچنین ۲۰ نفر نیز با انتصاب وی مخالفت کرده، دونماینده رأی ممتنع دادند و دو رأی نیز باطل شد. مخالفان لی وی را متهم به فرار از پرداخت مالیات کردند که او این اتهام‌ها را رد کرده است.

حزب آزادی کره‌جنوبی که بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت و حزب حاکم به شمار می‌رود، این رأی‌گیری را تحریم کردند.

لی مدت زمان کمی برای تشکیل کابینه و معرفی آن‌ها در اختیار دارد.

نقش نخست‌وزیری تا حد زیادی در کره‌جنوبی تشریفاتی است ولی رئیس‌جمهوری این کشور وعده داده که قدرت را با نخست‌وزیر به اشتراک خواهد گذاشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز