خبرگزاری کار ایران

توسط کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا؛

دستیاران سابق ترامپ احضار شدند

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۷۴

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای انجام تحقیقات بیشتر دو دستیار سابق ترامپ را احضار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات درباره تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات این کشور، احضاریه‌هایی برای دستیاران سابق رئیس جمهور و وکیل او صادر کرده است.

این دستورها برای "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی سابق و "مایکل کوهن" وکیل دونالد ترامپ صادر شد.

این کمیته یکی از چند نهادی است که درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا و هرگونه تبانی با ستاد مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ تحقیق می کند.

دونالد ترامپ همه این تحقیقات را به عنوان "اخبار جعلی" رد کرده است.

مایک کانوی عضو جمهوری خواه و آدام شیف عضو دمکرات کمیته که ریاست آن را به عهده دارند در بیانیه مشترکی صدور این احضاریه ها را اعلام کردند.

در بیانیه آنها آمده است: "به عنوان بخشی از تحقیقات جاری درباره فعالیت‌های جدی روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶، ما امروز صدور احضاریه برای چند نفر جهت دادن شهادت، ارائه اسناد شخصی و رکوردهای کسب و کار را تایید می کنیم."

درخواست‌های مشابهی از سوی کنگره برای دریافت اطلاعات مربوط به این تحقیقات برای دیگر دستیاران سابق آقای ترامپ از جمله راجر استون، پال مانافورت و کارتر پیج ارسال شده است.

گفته می شود که فعالیت های جارد کوشنر داماد رئیس جمهور و مشاور نزدیک او هم موضوع تحقیقات اف بی آی است.

به گزارش رسانه های آمریکایی او در مورد ایجاد یک خط ارتباطی محرمانه با سفیر مسکو در واشنگتن بحث کرده بود.

اف.بی.آی و سایر سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که روسیه برای دخالت در انتخابات تلاش کرده بود تا به آقای ترامپ کمک کند.

در جریان انتخابات کامپیوترهای کمپین هیلاری کلینتون رقیب آقای ترامپ در انتخابات هک شد و ایمیل‌هایی که به وجهه او ضربه می زد در هفته های آخر پیش از انتخابات ظاهر شد.

همچنین گزارش می شود که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان برای دریافت رکوردهایی از سی آی ای، سازمان امنیت ملی و اف بی آی درخواست داده تا بتواند از هرگونه محاوره های دستیاران ترامپ که صدای آنها در جریان تجسس بر فعالیت روس ها ضبط شده "پرده برداری" کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز