خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور آلمان اعلام کرد:

رخنه تروریست‌ها در ارتش آلمان/ پرونده هزاران پناهجو بازبینی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۰۸۶

وزیر کشور آلمان از بازبینی مجدد پرونده ده‌ها هزار پناهجو در این کشور خبر داد که دلیل آن رخنه تروریست‌ها در ارتش آلمان اعلام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، "توماس دمزیر" وزیر کشور آلمان، روز چهار‌شنبه (۱۰ خرداد / ۳۱ می) در برلین درباره بازنگری ده‌ها هزار پرونده پناهجویان قبول شده در آلمان طی دوسال اخیر توضیح داد.

پیش از توضیحات وزیر کشور آلمان اعلام شد که بازنگری دوهزار پرونده خاتمه یافته‌ در این مدت زمانی، نشان داده که اشکالات سنگینی در این پرونده‌ها وجود داشته‌ است.

بازنگری پرونده‌های پناهجویان به خاطر کشف جنجالی یک هسته ‌تروریستی در ارتش آلمان با نام و پرونده "فرانکو آ" بوده است. این فرد عضو یک گروه تروریستی در ارتش آلمان بوده که از جمله قصد ترور یکی از وزیران آلمان را داشت. یوآخیم گاوک، رئیس جمهور پیشین آلمان نیز در لیست ترور این گروه بود.

"فرانکو آ" بدون دانستن زبان عربی به عنوان یک پناهجوی سوری تقاضای پناهندگی کرده بود. هدف این افسر آلمانی از این اقدام این بود که پس از دست زدن به اقدامات تروریستی، نوک پیکان تحقیقات پلیس جنایی را متوجه جریانات اسلام‌گرا کند.

وزیر کشور آلمان اعلام کرد: اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی قرار است پرونده پناهجویان قبول شده ده کشور را در دوسال گذشته بازنگری کند. از جمله این کشورها سوریه و افغانستان هستند.

گفته می‌شود که به این ترتیب پرونده حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر پناهجو بازبینی خواهد شد. وزیر کشور آلمان در این باره گفت این اقدام برای امنیت کشور بسیار پراهمیت است و این بازبینی‌ها قرار است در تابستان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) آغاز شوند.

 وزیر کشور آلمان تاکید کرده که در میان دوهزار پرونده نمونه بازبینی شده هیچ اثری از مشکلات امنیتی دیده نشده و به نظر می‌رسد که پرونده گروه تروریستی "فرانکو آ" در ارتش آلمان، حالتی استثنایی داشته است، زیرا تاکنون نمونه‌ای شبیه آن دیده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز