خبرگزاری کار ایران

اردوغان می‌خواهد دور ترکیه دیوار بکشد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۸۶

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، کشورش می‌خواهد در مرزهای خود با ایران و عراق دیوار بکشد و موانع و تأسیسات مرزی خود با سوریه را تکمیل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ترکیه در ماه آوریل سال جاری میلادی پایان ساخت دیوار مرزی خود با سوریه را اعلام کرد. سپس مقام‌های این کشور در آغاز ماه مه قصد ترکیه برای کشیدن دیوار مرزی با ایران را نیز اعلام کردند. در اواسط همین ماه بود که رسانه‌های ترکیه با استناد به مقام‌های مسئول، از آغاز ساخت این «دیوار مرزی ۱۴۴ کیلومتری» خبر دادند.

حال شخص رئیس جمهوری ترکیه نیز به سخن آمده و از ساخت دیوار مرزی با ایران، تکمیل دیوار مرزی با سوریه و نیز کشیدن دیوار در مرز با عراق خبر داده است.

«رجب طیب اردوغان»، روز پنجشنبه در همین ارتباط گفت، ترکیه می‌خواهد در مرزهای خود با ایران و عراق دیوار بکشد و موانع و تأسیسات مرزی خود با سوریه را نیز که ساخت ۶۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده، تکمیل کند.

به گفته اردوغان، ترکیه مرزی ۹۱۱ کیلومتری با سوریه دارد که قرار است تمامی آن با دیوار مسدود شود. رئیس‌‌جمهوری ترکیه افزوده است: «ما همین کار را در مرز با عراق و در مناطق مناسبی در طول مرز با ایران نیز انجام خواهیم داد.»

اردوغان ضمن تأکید بر حق ترکیه در «پاکسازی» مرزهایش برای ایجاد امنیت، دلیل ایجاد دیوار حائل بر مرزهای خود با سوریه را جلوگیری از ورود «تروریست‌ها» به خاک ترکیه و مبارزه با قاچاق اسلحه عنوان کرده است.

مقام‌های ترکیه پیش‌تر نیز دلیل ساخت دیوارهای مرزی با سوریه را مقابله با قاچاقچیان، جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز و نیز مقابله با نیروهای مسلح کرد «پ‌ک‌ک» و عناصر داعش، که می‌توانند در ترکیه دست به حملات تروریستی بزنند، عنوان کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز