خبرگزاری کار ایران

در حاشیه همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ؛

بارزانی با پوتین و لاوروف دیدار و گفت‌وگو کرد/ امضاء چند قرارداد در حوزه انرژی

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۰۲

نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در حاشیه همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ با ولادیمیر پوتین، و سرگئی لاوروف، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، "نچیروان بارزانی" نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در حاشیه همایش بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

کاخ کرملین طی بیانیه‌ای اعلام کرد، در دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با نچیروان بارزانی، نخست وزیر اداره اقلیم کرد شمال عراق که مدت کوتاهی به طول انجامید؛ همکاری شرکت انرژی روس‌نفت روسیه با اداره اقلیم کرد عراق مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش وزارت امورخارجه روسیه، سرگئی لاوروف و نچیروان بارزانی طی این دیدار به ارزیابی مواردی از قبیل مسائل مرتبط با انرژی، وضعیت روابط اقتصادی و پروژه‌های مشترک با شرکت‌های روسی پرداختند.

همچنین تحولات اخیر عراق و سوریه و مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز در دستور کار این ملاقات قرار داشت.

شرکت انرژی روس‌نفت نیز طی اطلاعیه‌ای از امضای چند قرارداد با اقلیم کردستان عراق در خصوص توسعه همکاری در حوزه کشف و تولید منابع انرژی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز