خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۳۳

حملات سنگین نیروهای یمنی به مواضع عربستان سعودی، تخلیه محل برگزاری یک جشنواره موسیقی در آلمان به دنبال هشدار امنیتی، انتخاب نخست وزیر جدید ایرلند، انتخاب اعضای جدید شورای امنیت، موضع ترکیه در خصوص ارسال مهمات جدید توسط آمریکا به کردها، افزایش تمایل به پیوستن به داعش در نوجوانان اسپانیایی، دیدار سران امارات و عربستان در خصوص مساله قطر، واکنش وزیر خارجه کویت به عضویت کشورش در شورای امنیت، تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای تاسیس شهرک‌های جدید، کشته شدن ۴۸۴ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه، اقدام آمریکایی‌ها در محکومیت خروج این کشور از توافق آب‌وهوایی پاریس، تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا و ابراز تاسف ژاپن از خروج آمریکا از توافق پاریس از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش ایلنا، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن محل تجمع نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در «جیزان» و «نجران» در جنوب و جنوب غرب این کشور را هدف حملات سنگین خود قرار دادند.

- محل برگزاری جشنواره موسیقی بزرگ «راک ام رینگ» در نزدیکی شهر نورنبرگ در غرب آلمان روز جمعه در پی تهدید تروریستی تخلیه شد.

- «لئو وارادکار» سیاستمدار ایرلندی روز گذشته –جمعه- به عنوان رهبر حزب حاکم «فینه گل» ایرلند و نخست‌وزیر آینده این کشور انتخاب شد.

- گینه استوایی، هلند، ساحل عاج، کویت، لهستان و پرو روز جمعه به عنوان اعضای جدید شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شدند.

- دولت ترکیه ادعا کرد که در ادامه انتقال کمک‌های نظامی آمریکا به گروه‌های کُردی سوریه، ۷۰ کامیون دیگر سلاح به این گروه‌ها تحویل داده شده و مجموع تجهیزات نظامی ارسالی آمریکا به ۲۱۸ کامیون رسیده است.

- مقام‌های اسپانیا در مورد افزایش قابل توجه تعداد افراد زیر سن قانونی این کشور که سعی‌ در پیوستن به صفوف گروه تروریستی داعش را دارند، هشدار دادند.

- «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی شامگاه جمعه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در شهر بندری جده دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای به ویژه تنش به وجود آمده با قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

- «شیخ صباح الخالد الصباح» وزیر خارجه کویت در واکنش به عضویت این کشور در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که کویت به سیاست‌های اعتدالی و میانه‌روی خود در منطقه ادامه خواهد داد.

- برخی منابع خبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی قصد احداث شهرک‌های صهیونیستی با ساخت حدود دو هزار و ۶۰۰ واحد جدید را در کرانه باختری رود اردن دارد.

- ارتش آمریکا در گزارش ماهانه ماه می خود اعلام کرد که تاکنون ۴۸۴ غیر نظامی در حملات این ائتلاف در سوریه و عراق کشته شده‌اند.

- در پی تصمیم روز پنجشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافقنامه پاریس، شمار کثیری از شهرداران، فرمانداران، صاحبان شرکت‌ها و روسای دانشگاه‌های آمریکا در نامه‌ای به سازمان ملل متحد، بر پایبندی و احترام خود به این توافقنامه تاکید کردند.

- شبکه خبری ای‌بی‌سی فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد تا پایان ماه ژوئن تغییرات عمده‌ای را در سیاست های این کشور با کوبا به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و مهاجرتی اعمال کند.

- ژاپن با ابراز تاسف از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج کشورش از پیمان تحولات اقلیمی پاریس اعلام کرد که او با این کار به درایت جامعه بین‌المللی پشت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز