خبرگزاری کار ایران

تاکید امیر قطر بر ارتقای روابط با عراق

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۹۲۸

امیر قطر در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان عراق در دوحه بر ارتقای روابط دوجانبه میان قطر و عراق تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر قطر در دیدار با «سلیم الجبوری» رئیس‌ مجلس نمایندگان عراق بر بهبود روابط میان دوحه-بغداد تاکید کرد.

امیر قطر در این دیدار  همچنین بر اهمیت جایگاه عراق در منطقه و ضرورت تقویت روابط دو جانبه تأکید کرد.

سلیم الجبوری که در قطر به سر می‌برد، تاکنون با شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی و همچنین «محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی‌» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست‌ پارلمانی عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سلیم الجبوری با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه دیدار کرده و دو طرف در این دیدار به بررسی موضوع تقویت روابط دوجانبه، اوضاع جهان عرب و منطقه، راه‌های هماهنگی برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های موجود و پایان دادن به مشکلات و اختلافات پرداختند.

در ادامه بیانیه تصریح شده است که الجبوری نیز از علاقه‌مندی عراق به توسعه و بهبود روابط با کشورهای عربی منطقه خبر داد و تاکید کرد که عراق به دنبال برقراری ارتباط دائم و مفید با برادران خود مخصوصا در شرایطی که تروریسم داعش در عراق رو به زوال است بوده و از فرصت‌هایی که برای بهبود روابط ایجاد می‌شود، استقبال می‌کند. 

وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم و تحقق صلح بر علاقه مندی کشورش به توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز