خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

۱۰۰ هزار کودک در موصل گرفتار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۰۸۷

صندوق کودکان سازمان ملل متحد( یونیسف) با اشاره به استفاده عناصر گروه تروریستی داعش از کودکان به‌عنوان سپر انسانی، یادآور شد که حدود ۱۰۰ هزار کودک در وضعیت خطرناکی در مناطق جنگی موصل گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، صندوق کودکان سازمان ملل، دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار کودک در وضعیتی بسیار خطرناک در مناطق جنگی در شمال شهر موصل در عراق گرفتار شده‌اند.

در بیانیه یونیسف تصریح شده است: «گروه داعش از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. در همین حال شمار دیگری از کودکان در بحبوحه جنگ بین نیروهای دولتی با عناصر تندرو گرفتار شده‌اند.»

این بیانیه افزود: «شماری از این کودکان مجبور شده‌اند در جنگ و درگیری شرکت کنند.»

طبق بیانیه یونیسف، برخی از گزارش‌ها حاکی است که با تشدید درگیری‌ها در موصل شماری از کودکان در حال فرار از این منطقه کشته شده‌اند.

گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ توانست به سرعت بخش‌های وسیعی از غرب عراق از جمله موصل را به تصرف خود در آورد. «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه در همان سال در مسجد «النوری» در موصل اعلام «خلافت» کرد.

دولت عراق طی سه سال اخیر دست به اقداماتی برای مقابله با این گروه زده و شماری از شهرهای تحت تصرف تروریست‌ها را بازپس گرفته است. در همین زمینه، نیروهای عراقی از پاییز سال گذشته عملیات خود را برای بازپس‌گیری موصل آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز