خبرگزاری کار ایران

پیام ملک سلمان به امیر کویت؛ عمان درباره بحران قطر سکوت کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۱۴۷

مشاور ویژه پادشاه عربستان سعودی در بحبوحه تنش در روابط میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، وارد کویت شد و پیامی شفاهی را از پادشاه به امیر کویت منتقل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به نظر می‌رسد تلاش‌های میانجی‌گرانه کویت برای حل بحران در روابط کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس کلید خورده است.

«شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت، عصر روز گذشته هیات اعزامی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی را به حضور پذیرفت. امیر کویت همچنین با «شیخ تمیم بن حمد آل‌ ثانی» همتای قطری خود تلفنی گفت وگو کرد. 

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی روز دوشنبه در اقدامی همزمان روابط دیپلماتیک خود با قطر را، به‌خاطر آنچه که «حمایت دوحه از تروریسم» یا «حفاظت از امنیت ملی» خود نامیدند، قطع کردند.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گزارش کرد، امیر کویت با هیات سعودی به ریاست شاهزاده «خالد الفیصل» مشاور ملک سلمان و حاکم مکه مکرمه دیدار کرد. شاهزاده الفیصل در این دیدار پیام شفاهی برادرش، ملک سلمان را به امیر قطر منتقل کرد

کونا افزود، پیامی که هیات سعودی آن را منتقل کرده، «در ارتباط با روابط برادرانه ویژه بین دو کشور و دو ملت برادر و نیز مسائل مورد علاقه طرفین و دیگر مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی» است.

امیر کویت پس از این دیدار، با همتای قطری خود دیدار کرد. وی در این گفت‌وگو «خواستار خویشتن‌داری قطر و خودداری این کشور از اقدام‌هایی شده که به افزایش تنش با عربستان و دیگر کشورهای منطقه می‌انجامد.»

شیخ صباح احمد جابر الصباح در این تماس ابزار امیدواری کرده است که امیر قطر «اقدام‌هایی در راستای کاهش تنش انجام داده و از اتخاذ تصمیم‌هایی که می‌تواند به تشدید تنش‌ها بینجامد، خودداری کند.»

کویت از اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس است که بر خلاف عربستان سعودی، بحرین و امارات روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع نکرده است. ولی سلطنت عمان به عنوان پنجمین عضو این شورا، که قطر نیز از اعضای آن است، تاکنون موضع خود را درقبال این بحران اعلان نکرده است.

کویت پیشتر نیز در سال ۲۰۱۴ در بحبوحه بروز تنش میان قطر و اعضای شورای همکاری خلیج فارس، میانجیگری کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز