خبرگزاری کار ایران

عملیات آزادسازی «الرقه» آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۲۷۹

گروه‌های مخالف سوریه، بامداد سه‌شنبه عملیات آزادسازی الرقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا هستند، صبح امروز- سه‌شنبه- از آغاز عملیات آزادسازی الرقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش، از سه محور شرق، غرب و شمال شهر خبر دادند.

«ریزان حدو» عضو شورای «نیروهای دموکراتیک سوریه» به خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد، آغاز این نبرد، طی ساعاتی دیگر رسما اعلام خواهد شد.

حدو افزود، جنگجویان کرد از سه موضع نزدیک به الرقه به پایگاه‌های گروه تروریستی داعش حمله کرده‌اند.

همزمان با این اظهارات، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرد، صبح امروز حمله به منطقه «المشلب» در اطراف الرقه آغاز شد.

این مرکز خاطرنشان کرد، «نیروهای دموکراتیک سوریه»، دوشنبه بر چند روستا در غرب الرقه واقع در کنار رود فرات تسلط یافتند. رود فرات در ۹۰ کیلومتری مرزهای ترکیه است.

ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه شامل گروه‌های کرد و عرب است و آمریکا از آنها در نبرد علیه داعش حمایت می‌کند.

 

صفحه «الرقه در سکوت قربانی می‌شود» در فیسبوک اعلام کرد که این شهر از بامداد سه‌شنبه هدف حملات هوایی و بمباران‌های توپخانه‌ای قرار گرفته است.

این منبع در ادامه نوشت، توپخانه‌های جنگجویان کرد مواضع داعش را همچنان بمباران می‌کنند در حالی‌که هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا، به صورت پراکنده حملات هوایی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز