خبرگزاری کار ایران

نیکی هیلی:

در صورت ادامه انتقادها از اسرائیل، از شورای حقوق بشر خارج می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۴۱۳

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد در صورتیکه مواضع ضدصهیونیستی شورای حقوق بشر سازمان ملل ادامه پیدا کند آمریکا از این شورا خارج خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد کشورش در صورت تداوم مواضع ضدصهیونیستی شورای حقوق بشر سازمان ملل، این شورا را ترک می‌کند.

وی تصریح کرد واشنگتن درباره عقب نشینی از شورای حقوق بشر سازمان ملل بعد از پایان جلسه سه هفته‌ای این شورا در ماه جاری میلادی در ژنو تصمیم گیری خواهد کرد.

همچنین پیش‌تر وی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست نیز خواستار پایان یافتن انتقادات شورای حقوق بشر سازمان ملل از اسرائیل شده بود.

دولت آمریکا در زمان ریاست‌جمهوری «جورج بوش» شورای حقوق بشر سازمان ملل را برای سه سال ترک گفته بود که با آغاز دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» آمریکا به این شورا بازگشت.

گروه‌های فعال بر این باورند که خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و ممکن است منجر شود که این شورا حتی با شدت بیشتری اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

این شورا توانایی انتقاد از دولت‌ها و رژیم‌های ناقض حقوق بشر را داراست و می‌تواند دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کند که نقش محوری این شورا در حفظ صلح و احترام به حقوق بشر غیرقابل انکار است. 

بر این اساس، اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین از موارد ثابت در دستور کار شورای حقوق بشر است که دارای ۴۷ عضو بوده  و واشنگتن نیز به عنوان متحد اصلی اسرائیل، در اغلب موارد تنها رای مخالف قطعنامه های ضد اسرائیلی مصوبات این شورا بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز