خبرگزاری کار ایران

حمله جنگنده‌های ائتلاف به کاروان نیروهای حامی سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۱۸

ائتلاف آمریکایی اعلام کرده است که جنگنده‌های این ائتلاف مواضع یک واحد از نیروهای وابسته به حکومت سوریه در منطقه مرزی «التنف» را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که جنگنده‌های این ائتلاف مواضع یک واحد از نیروهای وابسته به حکومت سوریه در منطقه مرزی التنف را هدف قرار داده اند.

در این بیانیه تصریح شده است: «در حدود ۶۰ نیروی وابسته به حکومت سوریه به همراه تانک، توپخانه، خودروهای زرهی و سلاح‌های ضد هوایی در حال نزدیک شدن به پایگاه التنف در مرز عراق و اردن بودند. این اقدام نیروهای ائتلاف حاضر در این پایگاه را مورد تهدید قرار می‌داد.»

این بیانیه همچنین تاکید کرده است:نیروهای ائتلاف پیش از حمله به این واحد، به آنها هشدار داده بودند.

واحدهای ویژه آمریکا و بریتانیا پایگاه «التنف» را برای آموزش معارضان سوری گسترش داده‌اند. هدف این نیروها بیرون کردن داعش از استان شرقی «دیرالزور» است. این استان با عراق هم مرز است.

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در این بیانیه می‌گوید، این حمله زمانی رخ داد که نیروهای وابسته به حکومت سوریه در منطقه‌ای شامل مقررات آتش‌بس پیشروی کردند.

در این بیانیه آمده است: «نیروهای ائتلاف بین‌المللی نمی‌خواهند با نیروهای دولتی سوریه یا نیروهای وابسته به آن بجنگند،‌ اما آماده‌اند تا از خود دفاع کنند.»

این دومین باری است که نیروهای ائتلاف به نیروهای وابسته به حکومت سوریه در این منطقه حمله می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز