خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۵۱

استقبال نخست‌وزیر اسرائیل از بحران دیپلماتیک کشورهای عربی، انتقاد رئیس‌سابق پارلمان اروپا از رئیس‌جمهوری آمریکا، بازداشت یک نفر در آمریکا در خصوص افشای اطلاعات محرمانه این کشور، دیدار امیر کویت و پادشاه عربستان، توصیه وزیر خارجه عربستان به قطر، پیشروی ارتش سوریه به سوی رقه، قدردانی آمریکا از قطر، گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهوری فرانسه و امیر قطر، واکنش وزیرخارجه قطر به توئیت رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری روسیه با سران قطر و مصر، حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای وابسته به ارتش سوریه، کاهش سطح روابط اردن با قطر، تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با پادشاه عربستان، قطع رابطه موریتانی با قطر، انتقاد سناتور آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور در خصوص قطر و دستگیری یک نفر دیگر در رابطه با حملات انگلیس از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که قطع ارتباط کشورهای عربی با قطر و در رأس آنها عربستان تحول مهمی در منطقه به شمار م‌رود و باعث شد که اسرائیل تبدیل به شریکی برای آنها شود. 

- «مارتین شولتز» رییس سابق پارلمان اروپا و رییس کنونی حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: ترامپ غیرآمریکایی‌ترین رئیس جمهوری آمریکا بوده و برای امنیت اروپا یک تهدید به شمار می‌رود. 

- وزارت دادگستری آمریکا در پی انتشار اطلاعات محرمانه طبقه‌بندی شده سازمان امنیت ملی، یک کارمند این سازمان را به اتهام دست داشتن در افشای اطلاعات بازداشت کرد.

- «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت که با هدف میانجی‌گری و حل بحران کنونی میان عربستان و قطر به جده سفر کرد، با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو گرد.

- «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان خطاب به قطر اعلام کرد که ادامه این وضعیت ممکن نیست و دوحه باید از حمایت برخی از گروه‌ها ازجمله حماس و اخوان المسلمین دست بردارد.

- ارتش و نیروهای مسلح سوریه با پاک‌سازی مناطق دیگری از استان حلب، به مرزهای اداری استان رقه رسیدند.

- «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی با امیر قطر، حفظ امنیت خلیج فارس را مهم دانست و بر حمایت خود برای پایان یافتن تنش ایجاد شده در منطقه تاکید کرد.

- «شیخ محمدبن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در واکنش به توییت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد  که قطر به صورت عملی به مقابله و جلوگیری از حمایت‌ها و تامین مالی تروریسم می‌پردازد.

- «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر درباره مشاجره عربستان سعودی و قطر که به بحران سیاسی بین کشورهای عربی منجر شده، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

- ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری این کشور، در حمله‌ای جدید مواضع نیروهای مورد حمایت دولت سوریه را در منطقه مرزی التنف سوریه هدف قرار دادند. برخی از منابع از کشته شدن ۶۰ نفر در این حملات خبر داده‌اند.

- در ادامه تنش میان کشورهای عربی، اردن سطح روابط دیپلماتیک خود با قطر را کاهش داده و خطوط هوایی مراکش نیز تمام پروازهای خود را به دوحه متوقف کرده است.

- در ادامه بحران دیپلماتیک کشورهای عربی و قطع رابطه دیپلماتیک با قطر، موریتانی نیز روابط خود با قطر را قطع کرد.

- ساعاتی پس از اعلام جانبداری رییس‌جمهوری آمریکا از هجوم دیپلماتیک و اقتصادی چند کشور عربی علیه ‏قطر، دونالد ترامپ تلفنی با پادشاه عربستان گفت‌وگو کرد و خواستار اتحاد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شد.‏

- «لیندسی گراهام» از سناتورهای جمهوری‌خواه با انتقاد غیرمستقیم از توئیت رییس‌جمهوری آمریکا علیه ‏قطر تصریح کرد که نباید این کشور را منزوی کرد.‏

- پلیس انگلیس از دستگیری یک مرد در فرودگاه «هیثرو» در لندن در ارتباط با  بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت «آرنا» در منچستر که منجر به کشته شدن ۲۲ نفر شد، خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز