خبرگزاری کار ایران

مهلت ۵ روزه اردن به سفیر قطر برای ترک این کشور

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۶۳

امان در پی کاهش روابط دیپلماتیک خود با قطر، به سفیر این کشور پنج روز فرصت داده است تا اردن را ترک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، منابع اردنی، امروز- چهارشنبه- اعلام کردند که اقدام امان به کاهش سطح روابط دیپلماتیک با قطر، ایجاب می کند که سفیر قطر، اردن را طی کمتر از پنج روز ترک کند.

این منابع تصریح کردند، سفیر قطر از تصمیم تصمیم اردن به کاهش سطح روابط دیپلماتیکش با قطر مطلع شده است و این امر طبق عرف دیپلماتیک به این معناست که سفیر باید طی کمتر از پنج روز این کشور را ترک کند.

این در حالی است که «محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن، شب گذشته اعلام کرد که در پی قطع رابطه عربستان و دیگر کشورها با قطر، این کشور نیز سطح روابط خود با دوحه را کاهش می دهد.

اردن همچنین دفتر شبکه «الجزیره»، وابسته به حکومت قطر، در این کشور را بسته است.

این سخنگوی در بیانیه‌ای تصریح کرد، این اقدام در راستای همبستگی با دیگر کشورهای عرب اتخاذ شده است.

دور تازه تنش‌ اخیر بین قطر و عربستان، امارات و بحرین پس از انتشار گزارشی از سخنان منسوب به امیر قطر در خبرگزاری دولتی این کشور آغاز شد. در آن خبر منسوب به «شیخ تمیم حمد آل‌ثانی» آمده بود که ایران «یک قدرت اسلامی» است و «عقلانیتی» در دشمنی با آن «وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز