خبرگزاری کار ایران

پیشتازی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۲۵۲

روند شمارش آرای مردم در انتخابات مجلس عوام پارلمان بریتانیا ادامه دارد و به نظر می‌رسد که حزب حاکم محافظه‌کار بیشترین آرا را کسب کند ولی به تنهایی به اکثریت در پارلمان نرسد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، برآورد می‌شود محافظه‌کاران به رهبری «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، ۳۱۶ کرسی به دست بیاورند.

نتایج اولیه خبر خوبی برای ترزا می نیست که با برگزاری انتخابات زودهنگام قصد داشت اکثریت قاطعی در پارلمان دست پیدا کند.

انتظار می‌رود که حزب کارگر - حزب اصلی مخالف - به رهبری «جرمی کوربین» تعداد کرسی های خود را به ۲۶۵ افزایش بدهد. سهم حزب ملی‌گرای اسکاتلند ۳۲ کرسی پیش‌بینی می‌شود.

به این ترتیب، حزب محافظه کار احتمالا ۱۵ کرسی از دست خواهد داد ولی حزب کارگر حدود ۳۳ کرسی به کرسی‎های پارلمانی خود اضافه خواهد کرد.

انتظار می رود که حزب ملی‌گرای اسکاتلند ۲۲ کرسی از دست بدهد.

«نیک کلگ» رهبر سابق حزب لیبرال دموکرات شکست خورده و کرسی خود را به «جارد اومارا» نامزد حزب کارگر، باخته است.

جرمی کوربین خواهان کناره‌گیری ترزا می شده است اما نخست وزیر بریتانیا گفت که کشورش بیش از همیشه به ثبات نیاز دارد که حزب محافظه‌کار آن را تضمین خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که حزب محافظه کار ۴۳ درصد، حزب کارگر ۴۰ درصد، حزب لیبرال دموکرات هشت درصد و حزب سبز دو درصد آرا را کسب کنند.

قرار است نتایج نهایی ظهر جمعه (نهم ژوئن) اعلام شود.

اگر یکی از احزاب بتواند اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد، دولت آینده را تشکیل خواهد داد، در غیر این صورت، دولت اقلیت یا دولت ائتلافی تشکیل می‌شود که تا زمانی که اعتماد نمایندگان مجلس عوام را حفظ کرده باشد، دوام خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز