خبرگزاری کار ایران

کارشناس روس:

بحران قطر اولین شکست واقعی سیاست‌ خارجی آمریکا در خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۰۴

یکی از کارشناسان امور بین المللی روسیه اعلام کرد بحران دیپلماتیک پیش آمده بین قطر و دیگر کشورهای عربی نخستین شکست واقعی آمریکا سیاست‌ خارجی آمریکا در خاورمیانه است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر اکسننوک» از کارشناسان امور بین‌الملل روسیه اعلام کرد که بحران دیپلماتیک پیش آمده بین قطر و دیگر کشورهای عربی نخستین شکست واقعی سیاست‌خارجی واشنگتن در قبال خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی روند موجود در خاورمیانه را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود که نقش قدرت‌های منطقه‌ای به صورت قابل توجهی متضاد شده و این روند در حال گسترش است.

الکساندر اکسننوک با تاکید بر این که بحران قطر اولین شکست واقعی سیاست‌ خارجی آمریکا در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود، اضافه کرد که این بحران یکی از نتایج کنفرانس مشترک میان آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور بوده که در آن، ترامپ اظهاراتی ضد ایرانی بیان کرد.

این متخصص امور بین‌الملل در ادامه تاکید کرد که در چنین وضعیتی متحدان واشنگتن از سیاست‌گذاری‌های آمریکا برای منافع خود بهره برداری می‌کنند.

وی در این زمینه افزود: «این بحران قطعا منافع آمریکا را تامین نخواهد کرد و تمامی این امور نتیجه عدم تصمیم‌گیری نهایی رئیس‌جمهوری ایالات متحده در خصوص سیاست این کشور در قبال خاورمیانه است.»

به گفته الکساندر اکسننوک، آمریکا در حال انجام به کارگیری سیاست آزمون وخطا در منطقه خاورمیانه است.

وی در خصوص عواقب منفی احتمالی مواضع ضد ایرانی دونالد ترامپ تصریح کرد که در صورت تداوم سیاست‌های ضد ایرانی دونالد ترامپ عواقب بسیار خطرناک و اثرات بسیار منفی در منطقه خصوصا در بحران سوریه را شاهد خواهیم بود.

این متخصص امور بین الملل روسی افزود که نکته مهمی که باید در تعامل بین آمریکا و عربستان مورد توجه قرار گیرد، این است که ضامن اصلی حل و فصل مساله سوریه، روسیه، ایران و ترکیه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز