خبرگزاری کار ایران

طی ۳ ماه گذشته؛

۷۰۰ عنصر داعش در افغانستان کشته‌ شدند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۲۱

رسانه‌های محلی افغانستان به نقل از یکی از فرماندهان ارتش این کشور از کشته شدن دست‌کم ۷۰۰ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرها افغانستان در سه ماهه اخیر خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «محمد زمان وزیری» از فرماندهان ارتش ملی افغانستان اعلام کرد که در سه ماهه اخیر دست کم ۷۰۰ نفر از عناصر داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان کشته شده‌اند.

وی همچنین اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش متحمل تلفات و خسارات شدید در مواجهه با نیروهای امنیتی افغانستان شده‌اند و ایست‌بازرسی‌های متعدد در مناطقی که از اشغال این گروه تروریستی آزاد شده، برپا شده است.

افغانستان تجربه چند دهه بی‌ثباتی سیاسی، اجتماعی و امنیتی را به دلیل وجود سازمان‌های تروریستی در خاک این کشور از جمله گروه القاعده و گروه تروریستی داعش و انجام عملیات‌های تروریستی که به هدف قرار دادن اهداف نظامی و غیرنظامی می‌پرداختند، در کارنامه خود دارد.

پنج ‌شنبه گذشته نیز گروه تروریستی داعش توانست پس از یک نبرد سنگین با عناصر گروه طالبان، کنترل بلندی‌های «تورا بورا» که مخفی‌گاه سابق «اسامه بن لادن» سرکرده معدوم سازمان تروریستی القاعده به شمار می‌رفت را به دست بگیرد.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، از آموزش نیروهای امنیتی افغان و همچنین تصمیمی مبنی بر تاسیس یگانی مشتمل بر چهار هزار سرباز نیروی ویژه مبارزه با تروریسم برای نبرد با داعش و طالبان خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز