خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

سیاست خارجی آمریکا غیرقابل پیش‌بینی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۵۶

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به رویکردهای جدید آمریکا علیه کوبا سیاست‌خارجی آمریکا را غیرقابل پیش‌بینی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه در خصوص تغییر مواضع دولت آمریکا و در رأس آن «دونالد ترامپ» نسبت به کوبا سیاست‌خارجی آمریکا را غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعمال مجدد این محدودیت‌ها را در میامی، در میان آمریکایی‌های کوبایی‌تبار اعلام کرد.

ترامپ تغییر در سیاست‌های آمریکا در قبال کوبا را بر مبنای معادلات حقوق بشری دانست و گفت که توافق با آنچه او دولت بی‌رحم کوبا خواند، اشتباه بوده است.

دولت کوبا در واکنش اعلام کرده است که آمریکا در موقعیتی قرار ندارد که به این کشور درس حقوق بشر بدهد. کوبا گفته است هر نوع تلاش برای نقض حاکمیت کوبا یا تحمیل تغییرات سیاسی و اقتصادی بر این کشور با شکست مواجه خواهد شد.

کوبا در عین حال گفته است که به همکاری‌های خود با آمریکا ادامه خواهد داد.

البته دولت آمریکا سفارت این کشور در کوبا را تعطیل نمی‌کند و پروازهای هواپیماهای تجاری ادامه خواهند شد. آمریکایی‌ها همچنین این اجازه را دارند که کماکان اجناس کوبایی با خود به کشور بیاورند.

آمریکا از زمان به قدرت رسیدن فیدل کاسترو و انقلاب کمونیستی در کوبا روابط خود با این کشور را قطع کرد و از سال ۱۹۶۰ علیه کوبا، تحریم اقتصادی به اجرا گذاشت اما پس از چند دهه و در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما روابط میان دو کشور از سر گرفته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز