خبرگزاری کار ایران

آمریکا درگیری‌ها در «الرقه» را شعله‌ور کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۵۵

اقدام نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به سرنگون کردن یک جنگنده سوری، درگیری‌های بی‌سابقه‌ای را بین نیروهای ارتش سوریه و شورشیان تحت حمایت واشنگتن به‌وجود آورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، اقدام ائتلاف آمریکایی به سرنگون کردن یک جنگنده ارتش سوریه درگیری‌ها را در استان الرقه بین نیروهای دولتی و شورشیان ائتلاف عربی- کردی، که تحت حمایت واشنگتن هستند، شعله‌ور کرده است.

 مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) اعلام کرد، عصر یکشنبه در شهرک‌های «الشویحان» و «جعیدین» در ۴۰ کیلومتری الرقه درگیری‌هایی بین ارتش سوریه و شورشیان تحت حمایت آمریکا صورت گرفت.

 دیده‌بان حقوق بشر سوریه با تأکید بر این‌که این درگیری‌ها به دنبال سرنگونی جنگنده ارتش سوریه توسط ائتلاف آمریکایی، صورت گرفت، خاطرنشان کرد که برای نخستین بار چنین درگیری واقعی بین طرفین شکل می‌گیرد.

طبق اعلام این مرکز، نیروهای ارتش سوریه طی ساعات گذشته شهرک‌های الشویحان و جعیدین را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

در همین راستا، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، یکشنبه یک جنگنده ارتش سوریه را در حومه جنوبی الرقه سرنگون کردند.

در این بیانیه به نقل از فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح در سوریه آمده است: «جنگنده‌های به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی، بعد از ظهر یکشنبه یکی از هواپیماهای جنگی ما را در حین اجرای ماموریت جنگی علیه گروه تروریستی داعش در منطقه الرصافه در حومه جنوبی الرقه بود، هدف قرار دادند. در پی آن، این هواپیما سقوط کرد و خلبان آن مفقود شده است.»

وزارت دفاع سوریه به نقل از فرماندهی کل ارتش سوریه خاطرنشان کرد: «این تجاوز آشکار زمانی صورت گرفت که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به پیشروی‌های چشمگیری در مبارزه با گروه تروریستی داعش، که در صحرای سوریه در چند محور شکست خورده است، دست یافته‌اند.»

وزارت دفاع سوریه همچنین خاطرنشان کرد که این حمله آمریکا «هماهنگی موجود میان ایالات متحده و گروه تروریستی داعش را مورد تایید قرار می‌دهد و نیات مخرب ایالات متحده در مدیریت تروریسم و سرمایه‌گذاری بر روی آن را با هدف عملی کردن پروژه صهیونیستی- آمریکایی در منطقه آشکار می‌کند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز