خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه روسیه:

آمریکا به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۱۴۱

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام ائتلاف آمریکایی به سرنگون کردن یک جنگنده سوری، از ایالات متحده خواست که به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و آن را رعایت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، شامگاه یکشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک فروند جت سوخوی ۲۲، متعلق به ارتش سوریه را سرنگون کرده است. این رویداد در «الطبقه» واقع در استان الرقه اتفاق افتاده است.

پنتاگون مدعی شده است جنگنده‌ ارتش سوریه، عصر یکشنبه اهدافی را در نزدیکی مواضع «نیروهای سوریه دموکراتیک» را بمباران کرد. در پی این حمله نیز ارتش آمریکا واکنش نشان داده و یک جنگنده‌ اف ۱۸ در یک اقدام «دفاع دسته‌جمعی» آن را بلافاصله هدف قرار داد و سرنگون کرد.

نیروهای سوریه دموکراتیک که از واحد‌های کرد و عرب تشکیل شده و از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند، در سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش می‌جنگند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به این رویداد از آمریکا خواست که به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و آن را رعایت کند.

لاوروف، امروز- دوشنبه- در مسکو از ایالات متحده خواست که از عملیات یک‌جانبه در سوریه خودداری کند.

وزیر خارجه روسیه در اظهارات خود همچنین به ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در راستای حل بحران سوریه اشاره و تصریح کرد که در روز دهم جولای دور تازه‌ای از مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز