خبرگزاری کار ایران

تیم رئیس‌جمهوری فرانسه :

پیروزی واقعی در ۵ سال محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۰۴

تیم رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که پیروزی واقعی در دوره ریاست‌جمهوری وی و طی مدت پنج سال به دست می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز –دوشنبه- وعده داد که برای تغییر شکل آینده سیاسی فرانسه با استفاده از اکثریت به دست آمده توسط حزب خود تمام تلاشش را انجام دهد.

نتایج نشان می دهد که حزب سیاسی امانوئل ماکرون، موسوم به «جمهوری به پیش» ٣٥۰ کرسى از مجموع ٥٧٧ کرسى پارلمان آینده را از آن خود کرده است.

«کریستف کاستانر» سخنگوی دولت نیز در واکنش به میزان مشارکت اعلام کرد که عدم شرکت بیش از ۵۰ درصد از واجدان شرایط در این انتخابات یک شکست سیاسی محسوب می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به کسب اکثریت قاطع آراء توسط نمایندگان حزب ماکرون اعلام کرد که پیروزی واقعی شب گذشته رقم نخورد بلکه این پیروزی در پنج سال آینده و زمانی که همه چیز واقعا تغییر پیدا کند، به دست خواهد آمد.

همانگونه که نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات نشان می‌داد حزب جمهوری به پیش که توسط امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه تاسیس شده بود، توانست با کنار زدن احزاب سنتی و قدیمی فرانسه با کسب اکثریت قاطع آراء، اکثریت پارلمان را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین از استعفای «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه و کابینه‌اش در آینده بسیار نزدیک خبر داد و افزود که پس از دولت فیلیپ کابینه جدید تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز