خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه قطر:

هیچکس نمی‌تواند تغییر حکومت را به قطر تحمیل کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۶۳

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد هیچکس نمی‌تواند کشورش را به تغییر حکومت وادار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز-دوشنبه- تاکید کرد هیچکس در جایگاهی قرار ندارد که تغییر حکومت را به قطر تحمیل کند.

وی در رابطه با محاصره اهداف اعراب از محاصره قطر گفت: «هیچکس نمی‌تواند قطر را به تغییر حکومت وادار کند. سیستم حکومتی در قطر بر پایه توافق میان مردم و حکمران بنا شده است. لذا انگیزه آنها از محاصره کردن و تغییر حکومت، مداخله در امور داخلی قطر می‌باشد که برخلاف قوانین بین‌المللی است.»

«محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و یک نامه به «زید بن‌رعد الحسین» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ارسال کرد.

«علیا احمد بن‌سیف آل‌ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل این نامه‌ها را در جریان دیدارهای جداگانه‌اش با گوترش و شاهزاده زید، به آنها تقدیم کرد.

علیا آل‌ثانی از «سازمان ملل به‌دلیل اتخاذ موضع آشکار درقبال بحران قطر و پیگیری‌ این مسئله و و نیز از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تقدیر کرد.»

برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، بحرین، مصر، یمن، موریتانی با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک‌شان با دوحه را قطع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز