خبرگزاری کار ایران

ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۹۳۵

رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود، در کاخ سفید دیدار کرد. کیف این ملاقات را بسیار مهم توصیف کرده ولی آمریکا به آن اهمیت چندانی نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، سه‌شنبه در کاخ سفید با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کرد.

دونالد ترامپ به رسانه‌ها گفته است، پیشرفت‌های زیادی در رابطه با اوکراین به وجود آمده است.

رئیس‌جمهور اوکراین پس از این دیدار اعلام کرد، کشورش از حمایت کامل ایالات متحده برخوردار است.

اولین ملاقات پروشنکو با دونالد ترامپ درست چند روز قبل از اولین ملاقات بین روسای جمهور آمریکا و روسیه در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ انجام شد که هفته آینده در هامبورگ آلمان برگزار می شود.

اما برگزاری ساده ملاقات روسای جمهور آمریکا و اوکراین نشان می‌دهد که دولت آمریکا در حال حاضر تمایلی ندارد روسیه را خشمگین کند.

دونالد ترامپ در سخنان کوتاه خود در جمع خبرنگاران از مضمون گفت‌وگوها بین دو طرف تعریف کرد و افزود: «ما گفت‌وگوهای خیلی خیلی خوبی داشتیم. این مذاکرات در طول روز ادامه خواهد یافت و به نظرم پیشرفت‌های فراوانی داشتیم. ملاقات با شما مایه افتخار است آقای پرزیدنت.»

کاخ سفید در بیانیه کوتاهی که پس از این ملاقات منتشر کرد، گفته است که دو طرف در مورد «حمایت از راه حل صلح‌آمیز در بحران شرق اوکراین و طرح اصلاحات پرزیدنت پروشنکو و مبارزه با فساد در اوکراین صحبت کرده‌اند.»

پترو پروشنکو روز قبل از ملاقات با دونالد ترامپ بر این نکته تاکید کرد که قبل از «ولادیمیر پوتین» با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد و آن را «بسیار مهم» توصیف کرد.

اما کاخ سفید قبل از برگزاری این ملاقات خیلی ساده تر خبر آن را منتشر کرد و در بیانیه‌ای نوشت: رئیس‌جمهور با مشاور امنیت ملی خود دیدار می‌کند و بعد با «مایک پنس» معاون ریاست‌جمهوری و پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز ملاقات خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز