خبرگزاری کار ایران

دولت ترامپ بررسی می‌کند؛

برگزاری نشستی شبیه «کمپ‌دیوید» برای حل بحران قطر

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۳۹

مسئولان آمریکایی اعلام کردند، واشنگتن برگزاری نشستی احتمالی شبیه کمپ‌دیوید را با هدف حل و فصل بحران قطر و متحد کردن هم‌پیمانان منطقه‌ای خود بررسی می‌‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، واشنگتن در پی بحران قطر احتمال برگزاری نشستی با هدف متحد کردن هم‌پیمانانش در جهان عرب در پی بحران قطر و نیز تشویق کشورهای منطقه به رویارویی با خطر تروریسم را بررسی می‌کند.

طبق این گزارش، کاخ سفید چندین گزینه را برای حل و فصل اختلاف‌ها میان قطر و برخی کشورهای عربی و اسلامی که اوایل ماه جاری میلادی روابط‌شان با دوحه را قطع کرده‌اند، بررسی می‌کند.

از بین گزینه‌های مطرح شده برگزاری نشستی مشابه کمپ‌دیوید است. یک مقام ارشد در دولت آمریکا گفت:‌ «اینک، زمان کمپ‌دیوید است... چیزی مشابه از ۴۰ سال پیش ندیدیم، الان رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ) می‌خواهد در آن مسیر گام بردارد.»

این دیپلمات آمریکایی افزود: «رئیس‌جمهوری الان می‌خواهد تمامی بازیگران اصلی را به واشنگتن بیاورد... آنها باید برای برقراری ثبات در تمامی خاورمیانه، از گروه‌هایی مانند اخوان‌المسلمین دست بکشند. این موضوع فقط محدود به حمایت مالی عناصر قطری از اخوان‌المسلمین نیست بلکه بهتر است از حمایت از افراط‌گرایی تماما دست کشید.»

تا کنون موعد یا ساختار نشست مذکور مشخص نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز