خبرگزاری کار ایران

امارات:

تصمیمی برای اقدام نظامی علیه قطر نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۳۹۸

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی با بیان این‌که دوحه درصورت عدم پذیرش شروط چهار کشور عربی با سرنوشت انزوا مواجه خواهد شد، تأکید کرد که هیچ نیتی برای اقدام نظامی علیه قطر نداریم.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات، شنبه طی کنفرانسی خبری، درخصوص شروط سیزده‌گانه عربستان سعودی، امارات،‌ بحرین و مصر برای از سرگیری روابط با قطر و پایان دادن به تحریم‌ها علیه این کشور، گفت:‌ «درباره تغییر نظام در قطر صحبت نمی‌کنیم، ما خواهان تغییر رفتار هستیم.»

قرقاش گفت: «در صورتی‌ که قطر در ضرب‌الاجل مشخص شده به خواسته‌ها عمل نکند، سرنوشتش انزوا خواهد بود.»

قطر پیشتر تایید کرده بود که فهرست شروط «محاصره‌کنندگان» را از طریق کویت دریافت کرده است. وزارت خارجه قطر با بیان این‌که این درخواست‌ها «غیر واقع‌بینانه» است، اعلام کرده که به این درخواست‌ها رسما پاسخ می‌دهد.

این در حالی است که وزیر مشاور در امور خارجه امارات تصریح کرد، قطر هیچ تلاشی برای رسیدن به زمینه مشترک درباره درخواست‌های مطرح شده، نکرده است.

انور قرقاش پیشتر «اقدام قطر در افشای» فهرست شروط چهار کشور عرب را گامی در جهت «ناکام کردن روند میانجی‌گری‌ها» ارزیابی کرده بود.

با این حال، قرقاش، روز گذشته گفت: «آن‌چه روی می‌دهد تلاشی است برای متوقف کردن حمایتی که قطر از تروریسم و تندروی می‌کند.»

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی افزود: «هیچ نیتی برای اقدام نظامی وجود ندارد و همچنان تلاش می‌کنیم بحران را از راه دیپلماتیک حل کنیم.»

قرقاش با این حال تاکید کرد، گام بعدی در مقابل قطر تشدید اقدام‌ها نخواهد بود، بلکه راهمان را جدا خواهیم کرد؛ زیرا بسیار سخت خواهد بود که به صورت یک جمع در کنار هم باشیم.

وی اظهار داشت: «اختلاف بین عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر، بر سر حاکمیت نیست بلکه بر سر حمایت از تروریسم است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز