خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی:

ترامپ مانند هیتلر است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۸۲۰

کره‌شمالی رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را به رهبر حزب نازیسم آلمان در دوران جنگ‌جهانی دوم تشبیه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس‌۲۴، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی در تازه‌ترین جنگ لفظی علیه آمریکا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را با «آدولف هیتلر» رهبر نازیست آلمان در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است.

در مطلب منتشر شده در خبرگزاری رسمی کره‌شمالی ضمن اشاره به مرگ «اتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی که در کره‌شمالی زندانی بوده و پس از آزادی در آمریکا جان خود را از دست داده است، در رد اتهامات دولت آمریکا علیه کره‌شمالی با استفاده از واژه‌های خصومت‌آمیز ترامپ را نازیست قرن بیست ویکم خواند.

در این سرمقاله تصریح شده است همانگونه که هیتلر با تقسیم‌بندی دیگر کشورها به دوست و دشمن سرکوب آنها را توجیه می‌کرد، ترامپ و دولت آمریکا نیز با سیاست‌ دوگانه نسبت به کره‌شمالی و کره‌جنوبی قصد جداسازی مردم از هم‌نوعان خود را دارد.

در سرمقاله مذکور ضمن اشاره به سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، این سیاست‌ها را فاشیستی قلمداد و تاکید کرد ترامپ با این سیاست در حال نابود کردن تاریخ آمریکاست.

همچنین در این سرمقاله تصریح شده است که آمریکا مسئول کشته شدن هزاران نفر در خاورمیانه و ناآرمی ها در این منطقه است و از زمانی که آمریکا این سیاست‌ها را در دستور کار خود قرار داده، آرامشی در جهان وجود ندارد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی همچنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کره‌شمالی که در حال افزایش است با تشبیه این اقدام آمریکا به محاصره شهر «لنین گراد»  توسط ارتش هیتلر، اعلام کرد در محاصره ۹۰۰ روزه این شهر بیش از دو میلیون نفر قربانی شدند و حال آمریکا با تحریم‌های ظالمانه علیه کره‌شمالی قصد دارد همین اقدام را تکرار کند.

در پایان این سرمقاله ضمن تصریح بر زیاده‌خواهی‌های آمریکا از مردم جهان خواسته شده است تا با متحد شدن در مقابل این زیاده خواهی‌های ایالات متحده آمریکا مقاومت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز