خبرگزاری کار ایران

بحران در ونزوئلا؛ یک بالگرد به دیوان عالی حمله کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۴۷

گزارش‌ها حاکی‌ست یک بالگرد پلیس به دیوان عالی ونزوئلا که نهادی هوادار رئیس‌جمهوری این کشور به‌شمار می‌رود، حمله کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حادثه‌‌ای که «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا آن را یک «حمله تروریستی» خوانده، یک بالگرد سعی کرده است دیوان عالی این کشور را بمباران کند. این رخداد از روند رو به افزایش بحران سیاسی در ونزوئلا حکایت دارد.

شاهدان عینی می‌گویند، صدای انفجار در مناطق مرکزی «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا که محل دیوان عالی این کشور، کاخ ریاست‌جمهوری و برخی دیگر ساختمان‌های مهم دولتی‌ است، شنیده شد.

در همین راستا، روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از مقام‌های دولتی ونزوئلا نوشته است که این حمله توسط گروهی از «نیروهای سرکش پلیس» انجام شده‌ است.

ویدئویی از محل وقوع حمله نشان می‌دهد که بالگرد اطراف ساختمان دیوان عالی چرخ می‌زند و صدای انفجار از محل شنیده می‌شود.

طبق این گزارش، بالگرد اطراف وزارت کشور نیز دیده شده‌است؛ جایی‌که مادورو در آن در حال سخنرانی بود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا این واقعه را «حمله تروریستی به نهادهای کشوری» نامیده و در بخشی دیگری از سخنانش نیز گفته‌است که «ممکن بود ده‌ها نفر کشته شوند».

مخالفان مادورو، مدت‌هاست خواستار سرکشی نیروهای امنیتی و پلیس از فرمان‌های رئیس‌جمهوری این کشور هستند.

در عین حال گروهی از مخالفان، در شبکه‌های اجتماعی این احتمال را مطرح کرده‌اند که واقعه اخیر «ساختگی» و برای «توجیه» فشارها و سرکوب، در میانه بحران آن کشور باشد.

پیشتر در روز سه‌شنبه مادورو هشدار داده بود که او و هوادارنش، در صورت سقوط خشونت‌بار دولت، دست‌ به اسلحه خواهند برد.

معترضان به سیاست‌های مادورو، چندین هفته‌است که دست به برپایی تظاهرات و اعتراضات تازه‌ای زده‌اند. مخالفان از جمله به فرمان جدید رئیس‌جمهوری برای بازبینی قانون اساسی توسط یک نهاد فوق‌العاده اعتراض دارند.

سازمان‌های غیردولتی ونزوئلا دولت را متهم کرده‌اند که برای مخالفان دادگاه‌های نظامی برپا کرده است. رئیس سازمان کشورهای قاره آمریکا، با انتقاد از سرکوب مخالفان در ونزوئلا اعلام کرده است «دولت نیمه‌نظامی و نیمه‌مدنی ونزوئلا، یکی از بدترین انواع دیکتاتوری را نمایندگی می‌کند».

مادورو از سوی دیگر می‌گوید که هدف نهاد فوق‌العاده‌ای که برای بازبینی قانون اساسی تشکیل داده، ایجاد صلح و آرامش در کشور است. او در عین حال آمریکا را به دخالت در امور کشور خود برای دستیابی به منابع نفت متهم کرده‌است. ایالات متحده اتهام‌ دخالت در امور داخلی ونزوئلا را رد کرده‌است.

دست‌کم ۷۵ نفر در اعتراض‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز