خبرگزاری کار ایران

محاصره داعش در الرقه کامل شد؛ هشدار کُردها به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۴۳

«نیروهای دموکراتیک سوریه» می‌گویند که موفق شده‌اند عناصره گروه داعش در الرقه را کاملا تحت محاصره قرار داده و راه‌های فرار آنها در جنوب این شهر را مسدود کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیروهای دموکراتیک سوریه» ائتلافی با محوریت کردها و با حمایت آمریکا، می‌گویند که محاصره عناصر گروه تروریستی داعش در الرقه را کامل کرده‌اند.

ائتلاف نیروهای کرد و عرب، از چند ماه پیش عملیاتی را برای گرفتن الرقه آغاز کردند و در هفته‌های گذشته با پشتیبانی آمریکا پیشروی‌هایی در خود الرقه داشته‌اند. آنها حال می‌گویند که راه‌های فرار عناصر داعش در جنوب شهر الرقه را هم بسته‌اند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) تایید کرده است که نیروهای دموکراتیک سوریه آخرین راه خروج از الرقه، در جنوب شهر را بسته‌اند.

خبر محاصره کامل داعش در الرقه، به اصطلاح پایتخت داعش در سوریه، همزمان با آن منتشر می‌شود که نیروهای عراقی وارد آخرین پایگاه عمده این گروه در موصل شده و نخست‌وزیر عراق «پایان دولت باطل داعش» در کشورش را اعلام کرده است.

پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه واکنش ترکیه را هم به دنبال داشته است. ترکیه نگران قدرت گرفتن نیروهای کرد مرتبط با پ‌ک‌ک در شمال سوریه و جنوب مرزهای خودش است.

نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داده‌اند که در صورت لزوم با نیروهای ترکیه در سوریه مقابله خواهند کرد.

«ناصر حاج منصور» از مقام‌های ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه، به رویترز گفته است که اگر ترکیه «از خطوط شناخته‌شده عبور کند» احتمال برخورد شدید بین دو طرف وجود دارد.

حاج منصور گفته است احتمال زیادی می‌رود که در مناطق نزدیک حلب درگیری‌هایی رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز