خبرگزاری کار ایران

نیروهای مسلح عراق اعلام کرد:

ایجاد مسیر امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق اشغالی موصل

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۱۷۶

ارسال دیدن نظرات سخنگوی نیروهای مسلح عراق با اعلام این‌که پیروزی در غرب موصل به‌زودی رسما اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد برای خروج غیرنظامیان باقی‌مانده در چند محله تحت تسلط داعش در موصل، مسیر امن گشوده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبرد برای بازپس‌گیری موصل، مهم‌ترین شهر عراق در تصرف گروه تروریستی داعش توسط نیروهای نظامی، پیش‌مرگه‌های کرد و نیروهای «الحشد الشعبی» از مهر ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون در مناطقی محدود در غرب شهر ادامه دارد.

«یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مشترک عراق، روز گذشته گفت که ده‌ها تن از عناصر باقی‌مانده داعش طی روزهای گذشته، در جریان آخرین نبردها در غرب موصل کشته شده‌اند.

رسول به شبکه دولتی تلویزیون عراق گفت «نیروهای مسلح عراق در حال پیش‌روی در شهر قدیم [موصل] هستند» و داعش «تنها چند محله مسکونی را در کنترل دارد.»

او افزوده است «پیروزی در غرب [شهر موصل] به‌زودی رسما اعلام خواهد شد.»

به گفته این سخنگوی نیروهای مسلح عراق، برای خروج هزاران غیرنظامی باقی‌مانده در این محلات، مسیرهای امنی گشوده شده‌است.

محله‌های نه‌چندان وسیع باقی‌مانده در کنترل داعش، محل سکونت شمار زیادی از غیرنظامیان موصل هستند. شاهدان طی دو روز اخیر به رسانه‌های خبری گفته‌اند، صدها غیرنظامی در حال فرار از شهر هستند؛ سازمان ملل نیز، با اشاره به تشدید واپسین نبردها، گفته است جان غیرنظامیان «در خطر بزرگ‌تری» قرار گرفته است.

ارتش عراق احتمال داده است، که عناصر داعش در محاصره، «تا آخرین نفر» به مبارزه ادامه دهند. «محمد التمیم» یکی از فرماندهان عراقی هفته پیش گفته بود آن‌ها «تسلیم نمی‌شوند» و «در نتیجه اگر کشته نشوند، آخرین گزینه‌ای که دارند منفجر کردن خودشان است.»

تحلیلگران گزارش داده‌اند که گروه داعش در حال حاضر ۶۰ درصد از مناطق تحت کنترل خود و ۸۰ درصد از درآمدش را از دست داده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز