خبرگزاری کار ایران

نیکی هیلی در صف جایگزینی رکس تیلرسون

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۹۷

برخی منابع خبری از احتمال جایگزینی سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل به جای وزیر خارجه این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اسرائیلی «دبکا فایل»، برخی از رسانه‌های آمریکایی از احتمال جایگزینی «نیکی هیلی» سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل به جای «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور خبر داده‌اند. 

این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حال بررسی موضوع جایگزینی هیلی به جای تیلرسون است. 

گزارش‌های موجود دلیل این امر را عدم رضایت تیلرسون از حضور در این پست و همچنین روابط پرتنش وی با برخی از مقام‌های کاخ سفید از جمله دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند. 

همچنین این گزارش‌ها از عدم برقراری روابط میان تیلرسون با کارکنان وزارت خارجه و عدم توجه وی به درخواست سفرای ایالات متحده در کشورهای مختلف در خصوص اتخاذ مواضع رسمی در مواجهه با موضوع‌های مختلف خبر داده‌اند. 

از دیگر اموری که در این گزارش به آن اشاره شده است، عدم انتخاب برخی از معاونان وزارت خارجه تاکنون بوده که همین امر باعث ایجاد خلل در امر تصمیم‌گیری در این وزارت‌خانه شده است. 

با توجه به امور فوق، نیکی هیلی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای تصدی سمت وزیر خارجه ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود. 

روز گذشته نیز تیلرسون با «رینس پرایباس» رئیس‌ ستاد کارکنان کاخ‌سفید بر سر خالی ماندن برخی از پست‌های سیاسی تاکنون و پیش از آن نیز با «استفان میلر» مدیر سیاست‌گذاری کاخ سفید بر سر موضوع قانون مهاجرتی دونالد ترامپ درگیر شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز