خبرگزاری کار ایران

برای ارائه پاسخ کتبی دوحه به شروط کشورهای عربی؛

وزیر خارجه قطر با امیر کویت دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۹۰۶

وزیر خارجه قطر با سفر به کویت، با امیر این کشور دیدار و پیام کتبی امیر قطر را تقدیم وی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر، امروز- دوشنبه- وارد کویت شد و با «صباح الاحمد جابر الصباح» امیر کویت دیدار کرد.

طبق این گزارش، شیخ محمد بن عبدالرحمن در دیدار با امیر کویت، نامه کتبی «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر را به وی تقدیم کرد. این نامه حاوی واکنش قطر به فهرست خواسته‌های چهار کشور عربی از دوحه، است.

امیر کویت که نقش میانجی‌گری برای حل بحران قطر را ایفا می‌کند، هفته گذشته فهرست شروط کشورهای تحریم‌کننده (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر) را به قطر منتقل کرد.

حدود یک ماه پیش، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به «حمایت از تروریسم»، روابط با این کشور را قطع کردند و برای از سرگیری روابط فهرستی شامل ۱۳ شرط ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به کاهش سطح روابط با ایران، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه اشاره کرد.

۱۰ روز پیش عربستان و متحدانش اعلام کردند در صورت عدم پذیرش درخواست این کشورها،‌ دست به تحریم قطر خواهند زد. قطر ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌وگو، شروط ۱۳گانه را رد کرده است. این مهلت تعیین‌شده که شب گذشته پایان یافت، در پی میانجیگری کویت به مدت دو روز دیگر تمدید شد.

از سوی دیگر، وزاری خارجه عربستان،‌ بحرین،‌ مصر و امارات،‌ روز چهارشنبه در قاهره بر سر آینده روابط با قطر دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز