خبرگزاری کار ایران

قطر توپ را در زمین دشمنانش انداخت؛ بحران از طریق گفت‌وگو حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۶۵

وزیرخارجه قطر با تأکید بر این‌که مشکل اصلی عربستان سعودی و متحدانش تروریسم نیست، در عین حال گفت که به دنبال حل این بحران یک ماهه از طریق گفت‌وگوست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، در حالی‌که ناظران منتظر واکنش چهار کشور تحریم‌کننده به پاسخ قطر به خواسته‌های‌شان هستند، «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر فهرست شروط این کشورها را غیرواقع‌بینانه و غیرقابل اجرا برشمرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی همزمان قطر دشمنان کشورش را به ادامه گفت‌وگو فرا خواند. قطر، روز گذشته پاسخ رسمی خود به فهرست شروط ائتلاف چهارگانه کشورهای عربی را از طریق کویت داد. از این‌رو، این اظهارات این دیپلمات قطری از آغاز فصل جدیدی از این بحران حکایت دارد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه قطر طی کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی‌اش «زیگمار گابریل»، در دوحه، گفت: «فهرست، غیرواقع‌بینانه و غیرقابل اجرا است و شروط آن ربطی به تروریسم ندارد بلکه در راستای سرکوب آزادی بیان است.»

وی توپ را در زمین دشمنان کشورش انداخت و گفت: «هیچ راه‌حلی برای این بحران، مگر از طریق گفت‌وگو متصور نیست.»

عربستان سعودی ،‌بحرین ،‌مصر و امارات متحده عربی، ماه گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از گروه‌های تندرو اسلامگرا و جانبداری از ایران مناسبات دیپلماتیک، تجاری و ترابری خود را با قطر قطع کردند. قطر این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز