خبرگزاری کار ایران

رهبر کره‌شمالی:

برنامه هسته‌ای را روی میز مذاکره قرار نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۵۶

رهبر کره‌شمالی ضمن تاکید بر تلاش کشورش برای ساخت موشک‌هایی با برد بیشتر اعلام کرد تسلیحات هسته‌ای این کشور روی میز مذاکره قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور غیرقابل مذاکره است و تاکید کرد که این مساله هیچ گاه روی میز مذاکره قرار نمی گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد که کشورش تلاش می‌کند موشک‌هایی بسازد که توانایی ضربه زدن به هر نقطه از خاک ایالات متحده آمریکا را داشته باشد. 

آزمایش موشک قاره‌پیمای روز گذشته کره‌شمالی که توسط آمریکا و کره‌جنوبی نیز تایید شد، به نوعی نقطه عطف در تلاش‌های کره‌شمالی برای دستیابی به موشک‌های بالستیک دوربرد و قاره‌پیما به شمار می‌رود. 

برخی از تحلیلگران معتقدند که ساخت موشک قاره‌پیما خط قرمز کره‌شمالی است که پس از دستیابی پیونگ‌یانگ به آن دیگر هیچ‌چیز نمی‌تواند این کشور را متوقف کند. 

پس از این آزمایش موشکی، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شدند که نشان از نگرانی این کشور‌ها از توان موشکی کره‌شمالی دارد. 

 «رکس تیلرسون» وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن با اقدام‌هایی قوی‌تر به کره‌شمالی پاسخ خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز