خبرگزاری کار ایران

آمریکا در صورت نیاز از گزینه نظامی علیه کره‌شمالی استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۰۶۶

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید، کشورش در صورتی‌که نیاز باشد از گزینه نظامی علیه کره‌شمالی استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، چهارشنبه در نشست شورای امنیت گفت که آزمایش جدید موشکی کره‌شمالی و مسیری که پیونگ یانگ در پیش گرفته «راه‌‌حل‌های دیپلماتیک را محدودتر» کرده است.

هیلی، که به درخواست او ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل عصر چهارشنبه در نیویورک تشکیل جلسه داده بودند، اعلام کرد، آمریکا اگر ناچار شود از گزینه نظامی علیه کره‌شمالی استفاده خواهد کرد.

وی افزود، واشنگتن در حال تهیه فهرست جدیدی از تحریم‌های شدید علیه پیونگ یانگ است.

نماینده آمریکا در شورای امنیت همچنین در سخنانی که می‌تواند انتقاد آشکار از چین تلقی شود کشورهایی که به ادامه روابط اقتصادی با کره شمالی بپردازند را تهدید به مجازات تجاری کرده است.

این اظهارات یک روز پس از آزمایش موشک جدید بالستیک کره‌شمالی عنوان می‌شود که کارشناسان نظامی آمریکایی قابلیت قاره‌پیما بودن آن را تایید کرده‌اند و می‌گویند اکنون موشک‌های کره‌شمالی می‌تواند ایالت‌های آلاسکا و احتمالا هاوایی را هدف قرار دهد.

از همین رو، در ۲۴ ساعت گذشته بارها مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که «تهدید کره‌شمالی وارد مرحله جدیدی» شده است و نیازمند «اقدام بین‌المللی» است.

سفرای فرانسه، بریتانیا و کره‌جنوبی در شورای امنیت تایید کرده‌اند که از قطعنامه و تحریم های پیشنهادی آمریکا حمایت خواهند کرد اما روسیه و چین گفته‌اند نباید هیچ اقدام تحریک‌برانگیزی صورت دارد و آمریکا باید از تشدید تحرکات نظامی خود در شبه جزیره کره بپرهیزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز