خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

درصورت شکست رویکرد دیپلماتیک در قبال کره‌شمالی، گزینه‌های خوبی نمی‌ماند

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۵۰۷

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید در صورتی‌که فشارهای دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی شکست بخورد، «گزینه‌های خوب زیادی» برای حل این بحران وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه گفته است در صورتی که فشارهای دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی شکست بخورد، «گزینه‌های خوب زیادی» برای حل این بحران وجود نخواهد داشت.

تیلرسون، که پس از دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در «هامبورگ» آلمان با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «ما هنوز امیدهایمان را در این زمینه از دست نداده‌ایم.»

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است: «رویکرد آمریکا برای تشدید فشارها علیه کره‌شمالی از طریق تحریم‌ها، نیازمند صبر و حوصله است.»

تیلرسون گفته است: «من این (رویکرد) را کمپین فشار صلح‌آمیز نامیده‌ام. این کمپینی است که ما را به سمت حل و فصل مسالمت‌آمیز (این مناقشه) هدایت خواهد کرد؛ زیر اگر این تلاش‌ها شکست بخورد، گزینه‌های خوب بسیاری باقی نخواهد ماند.»

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده است: «(رویکرد دیپلماتیک) مستلزم افزایش حساب شده فشارها است و در مقابل فرصت دادن به رژیم برای واکنش به این فشار‌ها است. بنابراین فهم نتیجه بخش بودن چنین اقداماتی، نیازمند اندکی زمان است.»

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد، یک موشک بالستیک قاره‌پیما را با موفقیت آزمایش کرده است. شماری از مقام‌های آمریکایی نیز انجام آزمایش «موشک قاره‌پیما» را تائید کرده‌اند.

رویترز می گوید، کارشناسان معتقدند آزمایش موشکی روز سه‌شبنه کره‌شمالی گامی قابل توجهی در جهت نصب کلاهک هسته‌ای بروی این موشک‌ های بالیستیک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز