خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۰۵

تاکید نخست‌وزیر انگلیس بر مقابله با مبادلات مالی تروریست‌ها، دیدار رئیس‌جمهوری آمریکا با سران چین و ژاپن، مخالفت ترکیه با تجزیه عراق، ممنوعیت استفاده از واژه کردستان در ترکیه، واکنش نماینده آمریکا در سازمان ملل به اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه، دستگیری مسئولان دو حزب سیاسی کرد در ترکیه و موضع‌گیری مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص ایجاد مناطق امن در سوریه از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا در پایان نشست سران ۲۰ کشور صنعتی جهان بر بر لزوم مقابله با حاشیه امن مبادلات مالی تروریست‌ها تأکید کرد. 

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدارهای جداگانه با سران کشورهای چین و ‍ژاپن، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تهدیدی برای واشنگتن خواند و بر لزوم اقدام برای پایان دادن به این برنامه‌ها تاکید کرد. 

 - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا هرگز اجازه نخواهد داد که عراق تجزیه شود. 

- حزب حاکم «عدالت و توسعه» و «حرکت ملی» ترکیه طرحی را به پارلمان این کشور ارائه کرده‌اند که به موجب آن، استفاده از واژه «کردستان» توسط نمایندگان پارلمان، جریمه نقدی به همراه خواهد داشت. 

 - «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری روسیه که گفته بود، کاخ سفید از توضیحات وی در خصوص عدم دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قانع شده است، تصریح کرد همه می‌دانند که روسیه در انتخابات ما دخالت کرد. 

- نیروهای امنیتی ترکیه مسئولان دو حزب دموکراتیک خلق‌ها و دموکراتیک مناطق در استان سیرت  به اتهام همکاری با شاخه نظامی حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک با دستور دادستان کل این استان دستگیر کردند.

 - «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با انتشار یک بیانیه، توافق صورت گرفته برای ایجاد مناطق بدون درگیری در سوریه را «گامی مهم در راستای اهداف مشترک» ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز