خبرگزاری کار ایران

مشاور ترامپ:

توافق «کاهش تنش» در سوریه اولویت آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۰۲۸

مشاور امنیت ملی ایاالات متحده می‌گوید توافق ایجاد «مناطق کاهش تنش» در جنوب غربی سوریه اولویتی برای آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شنبه در اظهاراتی، توافق واشنگتن و مسکو برای برقراری آتش‌بس در جنوب غرب سوریه را «گامی مهم» در روند مقابله با داعش و تلاش‌ها برای حل و فصل بحران قلمداد کرد.

قرار است از ظهر امروز- یک‌شنبه (به‌وقت دمشق) «منطقه‌ای عاری از خشونت» در جنوب‌غربی سوریه ایجاد شود.

ژنرال مک‌مستر توافق برای برپایی این منطقه را «اولویتی» برای آمریکا برشمرد و گفت که دستیابی به این توافق «مایه دلگرمی آمریکاست».

توافق برای ایجاد مناطق بدون درگیری در جنوب‌غربی سوریه در جریان نخستین دیدار «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه، طی روز جمعه در هامبورگ به‌دست آمد. در همان روز، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشت «این توافق نخستین نشانه‌ای است که ثابت می‌کند ایالات متحده و روسیه می‌توانند با یکدیگر در رابطه با سوریه همکاری کنند.

مشاور ترامپ تأکید کرد که واشنگتن به «نابودی داعش و تلاش برای پایان دادن به نبردها در سوریه، کاهش رنج شهروندان این کشور و کمک به بازگشت آن‌ها به خانه‌‌های خود، متعهد خواهد ماند... این توافق، گام مهمی در محقق ساختن این اهداف مشترک است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز