خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق پنتاگون:

نباید جنگ با کره‌شمالی را دست‌کم بگیریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۲۱

وزیر دفاع سابق آمریکا با تأکید بر ادامه رویکرد «دیپلماسی قهری» علیه پیونگ‌یانگ، اظهار داشت که نباید جنگ علیه کره‌شمالی را دست کم گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع سابق آمریکا اظهار داشت که کشورش برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی کره‌شمالی کاملا آماده است.

کارتر در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌ان»، خاظرنشان کرد که هیچ انگیزه‌ای برای نگرانی آمریکایی‌ها از احتمال رسیدن موشک کره‌شمالی به سواحل ایالات متحده وجود ندارد.

 

 

وی، که بین سال‌های 2015 تا 2017 ریاست پنتاگون را برعهده داشت، گفت: «ما به طرز واقعا خوبی آماده هستیم... برای این اقدام از سال 1953 (تاریخ پایان جنگ در شبه‌جزیره کره) تلاش می‌کنیم.»

کارتر تصریح کرد: «ما به تقویت توانمندی‌های نظامی‌مان ادامه می‌دهیم و توانمندی‌های کره‌جنوبی نیز بهتر شده است... ما به شکل مستمر سامانه موشکی میان‌برد و دوربرد را مستقر می‌کنیم و معتقدیم که کره‌شمالی رویکرد خود را ادامه خواهد داد.»

وزیر سابق آمریکا تأکید کرد که ایالات متحده تلاش می‌کند تا «همواره در مواجهه با پیونگ‌یانگ، یک گام رو به جلو باشد.» 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده از حمله موشکی احتمالی کره‌شمالی در امان است، پاسخ داد: «مطمئنا.» وی افزود: موضوع مهم این است که نباید عملیات نظامی علیه کره‌شمالی و یا جنگ علیه آن را «دست‌کم گرفت».

وی بر ادامه یافتن «دیپلماسی قهری» علیه کره‌شمالی تأکید کرد و خواستار مشارکت چین در حل این بحران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز