خبرگزاری کار ایران

فتح‌الله گولن:

برای جلوگیری از استرداد، از آمریکا فرار نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۷۷

رهبر جریان گولن که ترکیه وی را مسئول کودتای نافرجام سال گذشته می‌داند، گفت که در صورتی که آمریکا تصمیم به استرداد وی به ترکیه بگیرد از این تصمیم پیروی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «فتح الله گولن» رهبر جریان گولن که دولت ترکیه وی را مسئول اصلی کودتای نافرجام سال گذشته در این کشور می‌داند، اعلام کرد در صورتی که ایالات متحده آمریکا تصمیم به استرداد وی به ترکیه بگیرد، از این تصمیم پیروی کرده و برای جلوگیری از استرداد اقدام به فرار نخواهد کرد. 

گولن در یک مصاحبه که در اقامتگاه وی در پنسیلوانیا انجام شد، با رد اتهام‌های دولت ترکیه مبنی بر برنامه‌ریزی و انجام کودتا توسط وی اعلام کرد که برای جلوگیری از استرداد وی به آنکارا توسط مقام‌های واشنگتن، در صورتی که این تصمیم گرفته شود به کانادا فرار نخواهد کرد. 

رهبر جریان گولن در خصوص اخبار منتشر شده در این زمینه تمامی آن‌ها را رد کرده و این اخبار را شایعات خواند. 

وی همچنین با اشاره به کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه آن را یک کودتای نمایشی و جعلی خواند. 

دولت ترکیه و خصوصا «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور به صورت پیوسته از دولت آمریکا تقاضای استرداد فتح الله گولن به این کشور برای محاکمه را دارد. 

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا با اعلام اینکه هنوز شواهد کافی برای اثبات دخالت گولن در کودتا به ایالات متحده آمریکا تسلیم نشده، درخواست استرداد رهبر جریان گولن به ترکیه را رد کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز