خبرگزاری کار ایران

ترامپ وارد فرانسه شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۸۹

رئیس‌جمهوری ایالات متحده که به دعوت رئیس‌جمهوری فرانسه راهی این کشور شده بود، وارد فرودگاه پاریس شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالا متحده آمریکا امروز –پنج‌شنبه- وارد فرانسه شد. 

وی در یک دعوت رسمی از جانب همتای فرانسوی خود به منظور شرکت در جشن روز ملی فرانسه که قرار است در تاریخ چهاردهم جولای برگزار شود به این کشور سفر کرده است. 

به نظر می‌رسد دو طرف پس از آغازی سرد در ابتدای راه در پی بهبود روابط دوجانبه میان پاریس و واشنگتن هستند. 

ماکرون به دنبال پررنگ‌تر کردن تاثیر فرانسه در معادلات جهانی بوده و ترامپ نیز که اکنون خود را از رهبران منزوی شده جهان می‌بیند، سعی می‌کند یک دوست در میان سران کشورهای خارجی بیابد. 

محور اصلی دیدار ترامپ و ماکرون مسائل نظامی و دیپلماتیک دوجانبه خواهد بود. 

یک منبع آگاه در کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل ماکرون در دیدار با ترامپ از مطرح کردن مسائل حساس اجتناب نخواهد کرد. 

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که امانوئل ماکرون در هتل ملی «دز انولید» پاریس که محل دفن «ناپلئون بناپارت» است، از ترامپ استقبال خواهد کرد و پس از آن دو طرف به صرف شام در رستوران برج ایفل خواهند پرداخت. 

پیش‌تر یکی از مقام‌های کاخ‌سفید نیز اعلام کرده بود که ترامپ در سفر خود به پاریس با امانوئل ماکرون در خصوص جنگ در سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز