خبرگزاری کار ایران

رای‌گیری سنا درباره طرح بیمه سلامت به بعد از عمل مک‌کین موکول شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۲۱

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که رای‌گیری در خصوص جایگزینی طرح جدید سلامت به جای «اوباما‌کِر» را به بعد از عمل جراحی یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه موکول کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جلسه رأی‌گیری سنای ایالات متحده آمریکا در خصوص طرح بیمه درمانی پیشنهادی «دونالد ترامپ» وجایگزینی آن به جای طرح بیمه درمانی «اوباما کِر» که قرار بود امروز برگزار شود، به بعد از عمل سناتور «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا موکول شد. 

این لایحه که هیچ‌یک از نمایندگان دمکرات از آن‌ حمایت نمی‌کنند، به احتمال فراوان بدون رأی جان مک‌کین شکست خواهد خورد. 

 «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا در خصوص بیماری مک‌کین اعلام کرد که افراد کمی هستند که سرسخت‌تر از دوست من، جان مک‌کین باشند و من می‌دانم که او به زودی در کنار ما خواهد بود. 

وی افزود که پس از بهبود مک‌کین، مجلس سنا نیز کار خود در خصوص بررسی این لایحه و رأی‌گیری در خصوص آن را آغاز خواهد کرد. 

منابع بیمارستانی روز جمعه اعلام کردند یک لخته خون در قسمت پیشانی و ابروی چپ جان مک‌کین قرار دارد که برای خارج کردن آن نیاز به عمل جراحی و شکافتن ابروی وی است. 

دفتر مک‌کین نیز با اشاره به روحیه خوب و زندگی کاملا عادی وی، افزود که مک‌کین در هفته جاری در آریزونا تحت عمل جراحی قرار گرفته وبهبود می‌یابد. 

طرح بیمه درمانی مورد نظر ترامپ که قرار است جایگزین «اوباماکِر» شود، تبدیل به موضوعی جنجالی میان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا شده است زیرا هیچ یک از دموکرات‌های حاضر در کنگره از این طرح حمایت نمی‌کنند و از سوی دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه نیز نگرانی شدیدی نسبت به آخرین پیش‌نویس این طرح که روز پنج‌شنبه منتشر شد، دارند. 

نگرانی‌های موجود در رابطه با تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی میلیون‌ها شهروند آمریکایی بوده که زیر پوشش طرح درمانی «اوباما کِر» قرار دارند و مشکلات عدیده‌ای را برای فقرا و معلولان به وجود خواهد آورد. 

با توجه به مخالفت‌ سناتورهای دموکرات با این طرح، جمهوری‌خواهان حداقل نیاز به ۵۲ رأی نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا دارند و در صورتی که رأی نمایندگان موافق ومخالف برابر شود «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری، رأی نهایی را صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز