خبرگزاری کار ایران

وزیر اماراتی:

بحران قطر ارتباطی با ایران ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۳۷۱

وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید که شعله‌ور شدن بحران قطر ارتباطی با رویکردهای ریاض و واشنگتن و یا با پرونده روابط دوحه با تهران ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات، امروز- دوشنبه- در سخنرانی‌اش در اندیشکده «چتم هاوس» در لندن، خاطرنشان کرد که درخواست‌های ۴ کشور عربی از قطر، با شروط تعیین‌شده در توافقنامه ریاض، که دوحه آن را امضا کرده است، مغایرتی ندارد.

این وزیر اماراتی، قطر را دولتی «سرکش» خواند و آن را متهم کرد که از سال ۱۹۹۵، به شکلی فرصت‌طلبانه از گروه‌های تروریستی برای تحقق منافع محدود خود حمایت می‌کند.

قرقاش بحران قطر را «بسیار خطرناک» و ماهیت آن را منطقه‌ای خواند.

وی گفت: «این بحران هیچ ارتباطی با تلاش‌ها برای تبدیل شدن قطر به دولتی تحت قیمومیت ندارد... (آن) هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد... این بحران، ناشی از به قدرت رسیدن حکامی جدید در عربستان سعودی و ایالات متحده نیست.»

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با این ادعا، که تهران تلاش خواهد کرد از رفتار‌ها و سیاست‌های قطر بهره‌برداری کند، گفت: «این موضوع در اصل با ایران مرتبط نیست، بلکه بحران، از پیامدهای حمایت دوحه از جهادی‌ها و تامین مالی آن‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ قطر نه برای کمک به همپیمانانش در شورای همکاری خلیج‌فارس بلکه برای بی‌ثبات کردن کشور‌ها از جمله در مصر، است... این تلاش‌ها، جسورانه است و هیچ‌ فایده‌ای برای دوحه نخواهد داشت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز