خبرگزاری کار ایران

آمریکا ۱۲ پلیس افغان را کُشت

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۸۷۹

هواپیماهای نظامی آمریکا به اشتباه یک واحد پلیس افغان در هلمند در جنوب افغانستان را هدف قرار داده است که در نتیجه آن ۱۲ پلیس افغان کشته شدند.

به گزارش ایلنا، مقام‌های محلی در گفت‌و‌گو بی‌بی‌سی، هواپیماهای نظامی آمریکا به اشتباه یک واحد پلیس افغان در هلمند در جنوب افغانستان را هدف قرار داده است که در نتیجه آن ۱۲ پلیس افغان کشته شدند.

این مقام‌ها تصریح کردند که این رویداد زمانی رخ داد که هواپیماهای نظامی آمریکا در «ولسوالی گرشک» این ولایت در حال حمایت از نیروهای امنیتی افغان بودند.

مقام‌ها افزوده‌اند که گروهی برای تحقیق در این باره از کابل به هلمند اعزام شده‌اند.

ساکنان محل گفته‌اند که ده‌ها خانواده از این ولسوالی در حال فرار به سوی مرکز ولایت هستند.

چند هفته پیش نیز در حمله هوایی آمریکا ۲ پلیس افغان به اشتباه کشته شدند.

اخیرا ۳۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در ولایت ناآرام هلمند در جنوب افغانستان مستقر شده‌ بودند.

سال گذشته نیز ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به هلمند اعزام شدند.

هزاران تفنگدار دریایی آمریکا در یک و نیم دهه گذشته برای مبارزه با شورشیان در هلمند، که وسیع‌ترین کشت‌زارهای خشخاش را دارد، فرستاده شدند و این ولایت شاهد شدیدترین نبردها میان نیروهای ناتو و طالبان بوده است.

ولسوالی‌های مهم ولایت هلمند در کنترل طالبان است و براساس گزارش‌های رسمی بخشی از درآمد تولید مواد مخدر به گروه‌های شورشی، از جمله طالبان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز