خبرگزاری کار ایران

دعوت امیر قطر برای حل اختلافات از طریق مذاکره؛ وزیر سعودی: مساله فقط مذاکره نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۸۸۴

امیر قطر اعلام کرد که برای حل اختلافات با دیگر کشورهای عرب آماده مذاکره است مشروط بر این‌که این کشورها به حق حاکمیت قطر احترام بگذارند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، جمعه‌شب در نطقی تلویزیونی گفت که برای حل اختلافات با دیگر کشورهای عرب آماده مذاکره است ولی این کشورها باید به حق حاکمیت قطر احترام بگذارند.

امیر قطر با بیان ای‌که کمپین علیه کشورش از قبل طراحی‌شده بود، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که مردم را از تحمل تبعات اختلافات سیاسی حکومت‌ها معاف کنیم.»

وی تاکید کرد که هرگونه مذاکره‌ای باید با رعایت دو اصل صورت گیرد؛ «نخست این‌که بر مبنای دیکته کردن یکی به دیگری نباشد و بر اساس توافق دو سویه شکل گیرد و دوم این که در دو سوی مذاکره متعهد و مستلزم به برداشتن گام‌هایی شوند.»

شیخ تمیم بن‌حمد تصریح کرد، قطر با تروریسم می‌جنگد نه به این خاطر که می‌خواهد دیگران را خشنود کند بلکه به خاطر این‌که به جنگ با تروریسم اعتقاد دارد.

چهار کشور عربی( عربستان سعودی، بحرین، امارات و قطر)، از حدود یک ماه پیش روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را قطع و شروطی سیزده‌گانه را برای ازسرگیری روابط با قطر، پیشنهاد کردند که تعطیلی شبکه ماهواره‌ای الجزیره یکی از این درخواست‌ها بود.

در این میان، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود، در رم، گفت: «هیچ مذاکره‌ای با قطر در کار نخواهد بود؛ زیرا مساله فقط مذاکره نیست بلکه مساله این است که آیا حمایت از تروریسم وجود دارد یا نه؟»

الجبیر اظهار داشت، ائتلاف چهارگانه مبانی روشن خود را دارند که خواستار اجرای آن هستند که این مبانی شامل «پایان حمایت از تروریسم یا تامین مالی آن ، پناه ندادن به تروریست‌ها و امتناع از بیان اظهارات تفرقه‌افکنانه» است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز