خبرگزاری کار ایران

نشست شورای امنیت درباره تنش در قدس اشغالی؛ رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۳۶۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست سه کشور، نشستی اضطراری برای بررسی درگیری اسراییل و فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سوئد، فرانسه و مصر خواستار برگزاری جلسه فوری در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی درگیری اسراییل و فلسطینی‌ها شدند.

گزارشی درباره زمان برگزاری این نشست منتشر نشده است.

از سوی دیگر، هم‌زمان با بالاگرفتن تنش میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی در قدس اشغالی، یک مقام نظامی ارشد اسرائیل گفته امکان برچیدن دروازه‌های امنیتی در اطراف حرم شریف وجود دارد.

«یواف مردخای» شنبه از اردن و سایر کشورهای عرب خواست برای جایگزینی تدابیر امنیتی در این منطقه، به تل‌آویو مشورت دهند.

مردخای به بی‌بی‌سی گفت: "آنچه ما نیاز داریم یک راه‌حل امنیتی است و نه یک راه‌حل سیاسی یا مذهبی. اسرائیل آماده استقبال از این راه‌حل است، هر راه‌حلی چه الکترونیکی، چه سایبری و یا هرگونه استفاده از فناوری‌های مدرن در این‌باره.»

بعد از عملیات هفته گذشته در بخش قدیمی بیت‌المقدس و کشته شدن دو مامور پلیس اسرائیل در آن، تنش‌ها در این منطقه تشدید شده است.

اسرائیل که معتقد است سلاح‌های مهاجمان در صحن مسجدالاقصی پنهان شده بود در ورودی‌های این مکان مقدس مسلمانان گیت‌های امنیتی مستقر کرده است.

این اقدام خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است و آنها در واکنشی اعتراضی، از یکشنبه گذشته از برگزاری نماز در صحن مسجد الاقصی خودداری و این کار را در بیرون از آن انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز