خبرگزاری کار ایران

کاهش ۱۰ درصدی محبوبیت ماکرون

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۵۵۱

نظرسنجی انجام شده در فرانسه از کاهش ۱۰ درصدی محبوبیت رئیس‌جمهوری این کشور در سه ماهه نخست ریاست‌جمهوری وی خبر می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محبوبیت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در سه ماهه نخست به قدرت رسیدن وی ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. 

بر اساس نظر سنجی انجام شده توسط موسسه «آیفوپ» که برای روزنامه «ژورنال دو دیمانش» انجام شده است، محبوبیت ماکرون با کاهش ۱۰ درصدی به ۵۴ درصد رسیده است. 

این نظر سنجی از ۱۷ تا ۲۲ ماه جولای انجام شده است که طی آن هزار و ۹۴۷ نفر با شرکت در این نظرسنجی در خصوص میزان محبوبیت ماکرون و «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه اظهار نظر کردند. 

بر این اساس محبوبیت ادوارد فیلیپ نیز با هشت درصد کاهش به ۵۶ درصد رسیده است. 

به‌رغم آغاز بسیار قوی در عرصه بین‌المللی و همچنین کسب اکثریت قاطع در پارلمان فرانسه سه ماهه نخست ریاست‌جمهوری ماکرون بدون مشکل سپری نشده است. 

پس از اختلاف ماکرون بر سر بودجه نظامی با فرمانده ستاد مشترک ارتش فرانسه که منجر به استعفای این فرمانده پرطرفدار شد، مخالفان و رسانه‌های فرانسوی از رئیس‌جمهوری فرانسه به عنوان یک فرد تازه‌کار به انتقاد پرداختند. 

همچنین حمایت این رئیس‌جمهوری ۳۹ ساله از یک لایحه برای تقویت قوانین فرانسه که گروه‌های حقوق بشری آن را ناقض حقوق بشر و بی‌رحمانه خوانده‌اند، باعث چالش جدید برای وی شده است. 

رسانه‌ها نیز از تمرکز قدرت در ریاست‌جمهوری فرانسه با توجه به اکثریت حزب ماکرون در پارلمان ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز