خبرگزاری کار ایران

افزایش کشته‌های حادثه تیراندازی در سفارت اسرائیل در اردن

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۸۵

حادثه تیراندازی در داخل سفارت اسرائیل در پایتخت اردن به کشته شدن ۲ شهروند اردنی و زخمی شدن یک اسرائیلی منجر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حادثه تیراندازیِ یکشنبه‌شب در ساختمان مجتمع سفارت اسرائیل در منطقه «الرابیه» در غرب امان، پایتخت اردن ۲ شهروند اردنی کشته شدند و یک اسرائیلی نیز مجروح شد.

یک منبع اردنی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، «محمد الجواوده» شهروند اردنی پس از مجروح شدن در تیراندازی جان باخت، و فرد دوم به نام «بشار حماره» پزشک اردنی پس از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شد و بامداد امروز به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

به گفته این منبع، مجروح اسرائیلی مدیر امور امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در بیمارستان بستری شده و همچنان تحت درمان است.

این منبع اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی اردن تحقیقات گسترده‌ای درباره علت حادثه و جوانب آن آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی از پوشش خبری این حادثه منع شده‌اند.

هرچند خشونت علیه اسرائیلی‌ها در اردن به ندرت اتفاق می‌افتد،‌ ولی مقام‌های اردنی از جمله «عبدالله دوم» پادشاه اردن، و نیز رئیس مجلس و وزیر خارجه اردن، در روزهای گذشته در تماس با مقام‌های ارشد اسرائیلی، درباره عواقب گسترش تنش در قدس اشغالی و اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیلی‌ها در مسجدالاقصی، هشدار داده بودند.

اردن -متولی رسمی اماکن مقدس مسلمانان در بیت‌المقدس- در سال ۱۹۹۴ با اسرائیل معاهده صلح امضا کرد اما اقدامات روزهای اخیر این رژیم برای تشدید اقدامات امنیتی در شرق بیت‌المقدس، باعث افزایش تنش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز